Medewerkers van de klantenservice – De opkomst van de Work at Home-agent

Het is duidelijk geworden dat effectieve klantenservice nodig is om een ​​bedrijf winstgevend te maken. Mensen zijn niet langer bereid om bedrijven te accepteren die de zorgen en vragen van klanten niet kunnen en willen behandelen. Veel bedrijfseigenaren hebben betere dingen om te doen dan de hele dag bij klanten te blijven zitten.

In plaats daarvan gebruiken zij vertegenwoordigers van de klantenservice die zorgen voor de behoeften van de klant. Wanneer een klant nu belt voor klantenservice, praten ze mogelijk met iemand die hun zorgen vanuit het comfort van hun huis behandelt. De groeiende trend in Noord-Amerika is gericht op het afhandelen van customer care-vragen vanuit huis.

Thuiswerkende klantenkansen zijn in opkomst. Dit biedt niet alleen voordelen voor agenten met werkflexibiliteit, maar bedrijven krijgen ook voordelen. Ze besparen bijvoorbeeld geld op kantoorhuurunits, en ze kunnen gebruikmaken van een gevarieerde pool van bekwame werknemers die niet zouden of kunnen werken in traditionele callcenters. Dit heeft geresulteerd in een verbeterde klantenservice voor veel bedrijven, waaronder retail, banken, luchtvaartmaatschappijen en anderen. Wat is er meer thuiswerk? Klantenagenten verdienen meer. Traditionele callcentermedewerkers verdienen ongeveer $ 8- $ 9 per uur terwijl thuiswerkmedewerkers $ 13- $ 14 per uur verdienen.

Ben je gekwalificeerd?

Om een ​​baan te krijgen als een virtuele klantenservicemedewerker, waar u algemene oproepen zou afhandelen en technische ondersteuning zou bieden, moet u beschikken over een computer, snelle internettoegang en een vaste telefoonlijn. Je hebt ook basis computervaardigheden nodig, uitstekende vaardigheden voor mensen en een opleiding op de middelbare school. De sleutel tot succes als een thuiswerker is ondernemersvaardigheden. Je kunt niet het type persoon zijn dat iemand nodig heeft om je te vertellen wat je moet doen en wanneer je het moet doen. Je moet zelfgemotiveerd zijn en in staat om je eigen structuur te creëren. Ervaring met eerdere verkoop of klantenservice is niet vereist, maar het is een duidelijk voordeel. Het hebben van een tweede taal is ook een plus.

Bedrijven kunnen aanvragers vragen om met succes een klantenservice-opleiding af te ronden en zich te onderwerpen aan een achtergrondcontrole, kredietwaardigheidstest en drugstesten. Verhuren wordt meestal afgehandeld via de telefoon of online.