Tips om een ​​klantenserviceagent te worden

Als u Engels spreekt en graag online wilt werken, volgt u deze volgende tips om uw kans om een ​​Virtual Customer Service Agent te worden te vergroten:

* Behandel een virtueel interview met de klantendienst, net zoals u een direct interview zou doen. Dit betekent niet dat u minder professioneel kunt zijn, alleen omdat u niet tegenover uw interviewer aan tafel zit. Vermijd achtergrondgeluiden bij u thuis, zoals blaffende honden, huilende baby’s of een televisie.

* De interviewer beoordeelt uw manier van typen en telefoneren; omdat je stem en vaardigheden de virtuele vertegenwoordiging van het bedrijf zijn. Je moet plannen dat het interview ongeveer 60 minuten duurt, zodat ze deze vaardigheden goed kunnen beoordelen.

* Aanvragers wordt gevraagd een script te lezen met duidelijkheid en enthousiasme, dat voor sommige mensen zeer veeleisend kan zijn. Je zult worden beoordeeld als je struikelt, dus houd je stem kalm en langzaam als je niet zeker bent van bepaalde woorden of uitdrukkingen.

* Je moet flexibel zijn over je gewenste werkschema. Vertel de interviewer dat je bereid bent om minstens vijftien uur per week te werken en klaar bent om te werken in het weekend en ‘s nachts. Als u bereid bent om minder populaire diensten, zoals ‘s avonds of op feestdagen, te werken, zal dit u veel aantrekkelijker maken voor een werkgever.

* Als je eenmaal je capaciteiten hebt bewezen, wees bereid om je vaardigheden nog verder te verbeteren. Als je gevraagd wordt om een ​​cursus te volgen of een bepaalde vaardigheid te leren, ben je het daar gretig mee eens! Uiteindelijk zal het je alleen maar ten goede komen met een grotere vaardigheden.

* Toon voldoende vaardigheden en comfortniveau met de nieuwste telecommunicatietechnologie. Als uw taal, klantenservice en / of verkoopvaardigheden sterk zijn, maar uw computer- en internetgerelateerde vaardigheden zwak zijn, lost u deze zwakke punten op voordat u ze toepast. Overweeg eens een of twee computercursussen te volgen bij de plaatselijke gemeenschapscolleges om uw zelfvertrouwen en technologieniveau te verbeteren. Virtual Customer Service is computergestuurd werk, zodat niemand deze cruciale stap over het hoofd kan zien.

Neem de tijd om bedrijven te bezoeken die gebruikmaken van virtuele agenten van de klantenservice om te zien welke de beste kansen op een baan bieden. Als u nieuw bent in dit vakgebied, wees dan niet ontmoedigd door een bedrijf dat u de eerste paar maanden een lager loon biedt. Geografische beschikbaarheid en vaardigheidsvereisten moeten ook van invloed zijn op uw beslissingen op welk bedrijf u moet solliciteren. Denk aan de kansen op lange termijn en waar u de beste kans op succes zult hebben.