Wilt u betere klantenservice? Het begint met een betere klant te zijn

De klantenservice heeft de afgelopen jaren een pak slaag gekregen. Iedereen klaagt over de kwaliteit van de medewerkers van de klantenservice, zowel live als aan de telefoon, en het lijkt erop dat er geen einde aan het zicht is. Nu, terwijl ik het ermee eens ben dat er genoeg werk te doen is, is er ook een manier waarop jij, de klant, alles op de juiste manier kunt starten: door een betere klant te zijn. Dus, als je een kwaliteitsdienst wilt, moet je beginnen met een kwalitatief goed mens te zijn. Als je het niet “eerlijk” vindt dat je een redelijke inspanning moet doen, laat me je dan vertellen dat je een moeilijke ervaring hebt. “Eerlijkheid” is een illusie en niemand houdt van een eikel.

Hoewel dit misschien klinkt alsof ik de schuld en verantwoording over de benarde situatie van deze industrie verschuif, is dat echt niet het geval. Ik probeer gewoon de pomp te ‘vullen met een goede klantenservice-interactie en beide partijen in staat te stellen op een snelle en gemakkelijke manier oplossingen en geluk te vinden. Soms komt u vast te zitten met een slechte medewerker van de klantenservice. Het stinkt, maar het gebeurt. Waar je ook gaat, je zult incompetente mensen vinden. Dat is gewoon het leven. En als je vast komt te zitten met een van deze verliezers, het spijt me. Maar aan het eind van de dag is het leven niet perfect. Meestal krijg je echter een medewerker van de klantenservice die bereid is om te helpen, op voorwaarde dat je hem niet kleineert of handelt als een alwetende rechtmatige idioot. Dus u als klant kunt uw kansen op succes enorm vergroten door meer dan gewoon redelijk en positief te zijn.